BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Taylor Swift turnéját annyian akarják látni, hogy megdönthet minden bevételi rekordot

Az énekesnő koncertjeire a másodlagos piacon az alapár többszörösét elkérik egy jegyért.

Taylor Swift Eras Tour nevű turnéja minden bizonnyal az első olyan világ körüli produkció lesz, amely egymilliárd dolláros bevételt produkál. Sőt, a Pollstar nevű zenei magazin becslése szerint 

a teljes bevétel körülbelül 1,4 milliárd dollár lesz a turné végével, amely 2024-ben az Egyesült Államokból indult és Európában folytatódik.

Taylor Swift Performs in Arlington, TXMarch 31, 2023, Arlington, Texas, USA: TAYLOR SWIFT performs during the Arlington, Texas stop of her Eras Tour. (Credit Image: © Amy McKeon/ZUMA Press Wire)
Fotó: Northfoto

A turnénak még hosszú utat kell megtennie, amíg a londoni Wembley stadionban 2024. augusztus 17-én befejeződik. A Varity szemléje szerint több új helyszínnel bővült Taylor Swift turnéja, például csak Szingapúrban az előre bejelentett három helyett további három fellépéssel egészül ki a turné. Ezen a héten még egy utolsó fellépést adott az Egyesült Államokban, a hatodik estén a Los Angeles-i SoFi stadionban. 

Az 1,4 milliárd dolláros becslés csak a jegyeladásokat foglalja magában, 

a fogyasztók által a Swift-turnéra fordított tényleges összeg sokkal-sokkal magasabb lehet, hiszen szinte minden továbbértékesített jegyet az eredeti értékének a többszöröséért vesznek meg a másodlagos piacon.

A Pollstar adatai szerint az Egyesült Államok piacán gyakorlatilag az összes jegy négy számjegyű összegért kelt el. Swift kikapcsolta a Ticketmaster „platinaárazás” opcióját, amely ellentmondásosnak bizonyult korábban, például Bruce Springsteen turnéja során, ahol 

a rajongók 5000 dolláros, átszámolva majdnem 2 millió forintos jegyárakkal találták szemben magukat.

A Ticketmaster 2011-ben vezette be a dinamikus árképzési rendszerét, amely a platinajegyeknél a kereslet nagyságától függően emeli az árat. Emiatt az első felháborodás 2018-ban volt, amikor a dinamikus árképzés 1150 százalékkal drágította a belépő árát egy Taylor Swift-koncertre. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy a koronavírus-járvány után a koncertjegyárak is megugrottak, a rajongók pedig nem sajnálják a pénzt arra, hogy akár több százezer forintot is kifizessenek azért, hogy élőben láthassák a kedvenceiket. A koncertjegyek annyira megdrágultak, hogy a közgazdászok is felfigyeltek a jelenségre. A svédek például Beyoncé stockholmi koncertjére vezették vissza a magasan ragadt inflációt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.